Curs de postgrau

Data d'inici: 20/02/2021
Data darrera sessió presencial: 30/05/2021
Data de finalització: 30/06/2021

5 caps de setmana. De dissabte a les 9h fins diumenge a les 16h.

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, a causa de motius aliens a la Fundació, el curs s'hauria de posposar fins que es pogués fer presencialment.

Lloc de realització: Casa Santa Elena, Solius (Sta. Cristina d'Aro - Girona)

• Adquirir eines per aprendre a viure amb més benestar i potenciar la nostra creativitat.
  • Aportar valor al nostre món a través de propostes creatives.

• A mestres i professorat de primària i secundària.
  • A qualsevol persona que vulgui desenvolupar la seva creativitat i el seu benestar, tant per a ella mateixa com per a un projecte.

• Les persones que disposin d’un títol universitari obtindran el títol de postgrau universitari.
  • Les persones que no disposin de títol universitari obtindran un certificat d’assistència al curs

Nota: qui no disposi de títol universitari previ, tindrà dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d'assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

La creativitat és una de les capacitats que tenim pel sol fet de ser vius, un poder que ha permès a la humanitat evolucionar i donar respostes a les necessitats que aquesta mateixa evolució ha plantejat en el seu procés. Però no és un poder únicament humà: trobem la creativitat també en el món animal, vegetal i mineral.

L’entrada al que s’anomena quarta revolució industrial ha portat la societat a viure d’una manera que provoca que el benestar i la qualitat de vida vagin minvant. Els dispositius mòbils i les noves tecnologies entren amb força en la nostra quotidianitat, amb resultats negatius per a la salut. L’estrès, l’ansietat, la depressió i altres patologies modernes són cada vegada més presents, i amb una clara tendència a l’alça en poblacions cada vegada més joves.

Aquesta nova revolució industrial té, a la vegada, repercussions en l’entorn laboral, també amb conseqüències negatives: es destrueixen llocs de treball, augmenta el temps que es passa a la feina (amb la qual es té connexió permanent des de qualsevol lloc), les ciutats augmenten la seva població, disminueix el contacte amb la natura, els mercats laborals es tornen cada vegada més globals, hi ha més competència, la velocitat dels mercats augmenta, es demana cada vegada més temps als treballadors, als quals s’exigeix cada vegada més... i un llarg etcètera que aporta malestar i problemes de salut.

En aquest context, en què els canvis s’esdevenen cada vegada de forma més ràpida i en què la incertesa és cada vegada més gran, cal començar a pensar d’una altra manera. Si el nostre entorn social i cultural canvia, és més que evident que els seus habitants hem d’aprendre a canviar. I diem aprendre perquè això no s’ensenya enlloc, tot al contrari: el currículum escolar i l’estil educatiu no canvien amb relació a com ho fa l’entorn laboral, que és per on acaba passant tothom que vol prosperar en la nostra societat. Això ja comença a passar factura, i ho farà amb més contundència en un futur molt proper.

Paral·lelament, hi ha una manca de gestió dels processos interns molt propera al fet que acabem d’esmentar. És important aprendre a pensar d’una altra forma i a gestionar els pensaments per millorar la relació amb les nostres emocions i creences, les quals tenen una gran incidència en el que entenem per felicitat, que és la consecució humana més important per al benestar i el desenvolupament personal.

Per fer front als canvis que es comencen a entreveure, i que com hem dit seran cada vegada més grans, cal una transformació real que aporti una resposta. De fet, caldria una doble transformació: d’una banda, s’haurien de canviar les tendències que mouen les societats actuals i que responen a interessos privats, egoistes i econòmics (tot i que això és molt utòpic), i, de l’altra, i això ja no és una utopia, s’ha d’incidir en l’educació perquè les noves generacions puguin adaptar-se i aportar valor en aquest context canviant. Això implica desenvolupar la creativitat per donar respostes amb valor i potenciar el benestar, i així poder crear estils de vida de qualitat sense que les tendències i les necessitats laborals (actuals i futures) afectin la salut.

Per poder arribar allà on hi ha les persones que, en un futur molt proper, seran les qui decidiran, cal posar la mirada en l’escola. Mestres de primària i professorat de secundària tenen la clau per incidir, en bona mesura, en molts aspectes importants, dos dels quals són la creativitat i el benestar. Per poder assolir amb èxit els nous reptes socials i laborals, cal que infants i joves treballin diversos aspectes cabdals: han d’aprendre a abordar i gestionar les tasques, han de treballar els valors humans, socials i de la natura, han de desenvolupar el seu potencial intern i potenciar els seus dons i fortaleses personals, han d’aprendre a valorar el que és important per tenir una vida feliç, i han d’adquirir les eines necessàries per aprendre a viure amb la incertesa pròpia de la vida i a creure en ells mateixos.

• Potenciar les habilitats creatives dels assistents.
  • Millorar la qualitat de vida i el benestar del professorat.
  • Oferir eines i recursos per potenciar la creativitat i el benestar a l’aula (eines i actituds per a una vida feliç).

El benestar i la creativitat són valors molt importants per a qualsevol feina.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Curs d'estiu

Introducció a la Programació Neurolingüística. Aprendre com Funcionem per Enfocar-nos Millor cap a on Volem Anar

Edició: 3a Edició | Lloc: On line, per videoconferència en temps real amb la plataforma ZOOM. | Idioma: Català |Data inici: 02/07/2020