Curs de postgrau

Metodologia AICLE (CLIL/EMILE)

Codi: 192002
Tipologia: Curs de postgrau
Idioma: Català. Els estudiants hauran d'elaborar material en la llengua estrangera que escullin (anglès o francès)
Data d'inici: 07/11/2019
Data darrera sessió presencial: 05/03/2020
Data de finalització: 05/03/2020

Dijous de 17.30 a 20.30 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Edifici Giroemprèn (Girona)

Adquirir coneixements sobre l'AICLE. Poder tenir reconegut el perfil professional docent en AICLE per part del Departament d'Ensenyament.

A professorat de matèries lingüístiques i no lingüístiques que vulgui impartir docència en llengua estrangera, professorat de llengua estrangera de centres amb projectes bilingües, coordinadors, caps de departament o membres d’equips directius de centres amb projectes bilingües, estudiants de màster del professorat, estudiants de Ciències de l’Educació, altres professionals del món educatiu implicats o interessats en projectes AICLE.

• Títol universitari, o bé qualsevol títol que habiliti per ser docent al nostre sistema educatiu.
  • Titulació B2 (o superior) en llengua estrangera o en vies d’obtenir-la.

La presència de l’AICLE (CLIL/EMILE) com a forma d’ensenyament bilingüe en el projecte lingüístic de molts centres educatius és cada cop més una realitat. L’ensenyament integrat d’una matèria no lingüística i de la llengua estrangera és una combinació que permet a l’alumne adquirir els coneixements del currículum i incrementar el contacte amb la llengua estrangera, tot potenciant les seves competències en aquest camp.
Actualment hi ha molts ensenyants de matèries no lingüístiques que tenen coneixements i titulació de llengua estrangera, però a molts els falta formació didàctica en AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera) o CLIL/EMILE, en les seves sigles en anglès i francès. Aquests coneixements, no només són necessaris per a poder impartir una matèria no lingüística, sinó que també són un requisit legal per poder ocupar una plaça lingüística en un centre educatiu.

• Adquirir els conceptes bàsics de la metodologia AICLE (CLIL-EMILE) i l’ensenyament bilingüe..
  • Conèixer diferents continguts materials didàctics de diferents nivells i àmbits i la seva implantació (primària, secundària, diferents especialitats)
  • Conèixer alguns casos concrets d'implantació de l’AICLE en diferents projectes educatius.
  • Aprendre els principis metodològics de l’AICLE (Les 4 C de Coyle, Scaffolding, Matriu de Cummins, etc.).
  • Conèixer els elements necessaris per a la correcta implementació d'un pla bilingüe.
  • L’AICLE i el centre educatiu: inclusió en el PL i el PEC i integració dins la dinàmica del centre educatiu
  • Conèixer la relació de projectes internacionals (intercanvis, Erasmus +) amb l’AICLE.
  • Adquirir els coneixements per poder planificar correctament una unitat didàctica seguint la metodologia AICLE.
  • Elaborar  i presentar una seqüència didàctica completa de 9 hores, la seva programació corresponent, així com una proposta d’integració en el PEC i el PLC del centre.

Docència en qualsevol nivell educatiu, tant professorat de matèries no lingüístiques que vulgui impartir docència en llengua estrangera, com professorat de llengua estrangera que vulgui assessorar altres professors que porten a terme un projecte d’ensenyament bilingüe. Ocupar una plaça lingüística en llengua estrangera en un centre educatiu que porti a terme un projecte AICLE.

Màster

Musicoteràpia Transcultural - 2n. curs

Edició: 1a Edició | Lloc: Aulari Comú - Campus Montilivi de la UdG | Idioma: català |Data inici: 19/10/2019
Preu: 1.750 € (Veure preu pels alumnes que han realitzat els 3 Cursos de Postgrau (45 ECTS))
Curs d'estiu

Com Fer que ens Escoltin?

Edició: 1a Edició | Lloc: Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Edifici Giroemprèn (Girona) | Idioma: Català |Data inici: 09/07/2019
Curs d'estiu

Com Acompanyar els Infants en Dol dins del Context Educatiu i Familiar

Edició: 1a Edició | Lloc: Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Edifici Giroemprèn (Girona) | Idioma: Català |Data inici: 01/07/2019