Jornada Tècnica de Comerç de Lloret de Mar

Estratègies Urbanes per a la Dinamització del Comerç
15 de novembre de 2019

El comerç és un dels sectors més importants de l’activitat econòmica dels municipis i les ciutats, i, juntament amb l’activitat comercial urbana, en general, és uns dels actors encarregats de la vertebració urbana dels municipis. Com a tal, requereix polítiques públiques actives que contribueixin al seu enfortiment i a la seva modernització. La seva funció dins les ciutats és tan important, que pot contribuir a reforçar-les tant des de la vessant comercial, com turística, social o cultural.

De la mateixa manera, el context econòmic i comercial actual ha modificat les pautes de comportament i de compra de la societat, de manera que el comerç i les administracions locals es veuen en la necessitat de debatre, reflexionar i portar a terme noves mesures per millorar la competitivitat del comerç i de les ciutats en general.

És en aquest marc que l’Ajuntament de Lloret de Mar —en una clara aposta per promoure models de comerç més enfocats a la proximitat— impulsa, per segon any consecutiu, la Jornada Tècnica de Comerç que es realitzarà el 15 de novembre de 2019.

Enguany, la Jornada, que duu el nom d'“Estratègies urbanes per a la dinamització del comerç” vol tractar, des d’una visió molt àmplia i transversal, diferents mesures i models catalans, nacionals i internacionals sobre l’enfocament que cal donar al comerç en el conjunt de les ciutats.

• Ajuntament de Lloret de Mar