Marvel i el Món dels Superherois

Tipologia: Curs d'estiu
Idioma: Català i castellà amb puntuals referències a la llengua anglesa
Data d'inici: 08/07/2019
Data de finalització: 12/07/2019

En tractar-se d'una assignatura en línia no hi ha horaris fixos ni per baixar, i llegir, els temes del curs ni per participar en els fòrums.

Lloc de realització: http://lletresibits.cat

• Descobrir una de les més importants aportacions universals dels mitjans de comunicació de massa.
  • Connectar els mass media amb la tradició literària.
  • Entendre el concepte de negoci associat als mass media.
  • Connectar el món universitari amb el món dels còmics.

Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d'Estiu de la Xarxa Vives d'universitats, amb independència dels cursos en què s'inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC.

• A tots els membres de la comunitat universitària amb interès pel còmic, pels superherois i per Marvel.
  • A tots aquells que volen connectar la formació universitària amb un projecte editorial d'èxit.
  • A aquells professors i alumnes que vulguin completar la seva formació amb la descoberta de camps expressius complementaris del literari.

Aquest curs vol oferir una aproximació rigorosa a una de les manifestacions culturals més poderoses dels mitjans de comunicació de massa: els còmics de superherois. El recent traspàs de Stan Lee, el pare de l’univers Marvel, esdevé un punt de referència per reflexionar sobre la transcendència i complexitat d’una manifestació cultural que ha marcat la cultura popular contemporània.

El curs que proposem aborda aquest fenomen des de la doble vessant que identifica els mass media: la vessant cultural i la comunicativa i comercial.

Marvel i el món dels superherois inaugura una col·laboració directa de la UdG amb l’editorial Panini (l’empresa gironina que edita els còmics Marvel a casa nostra), que permetrà oferir una visió complexa i enriquidora al voltant d’aquest món de ficció.

• Identificar els trets constitutius del llenguatge del còmic.
  • Definir les característiques dels còmics de superherois.
  • Conèixer la complexitat de l’univers Marvel.
  • Reivindicar la figura de Stan Lee i dels artistes més rellevants de la Marvel.
  • Analitzar el procés d’arribada del món Marvel a casa nostra.
  • Estudiar les analogies entre els mites de la tradició literària i artística i els superherois.
  • Comparar el discurs lexicopictogràfic del llenguatge de la historieta amb les seves adaptacions cinematogràfiques.
  • Descobrir el procés industrial que vertebra el món del còmic.
  • Estudiar els mecanismes que permeten convertir un projecte editorial en un negoci rendible.
  • Proposar diverses estratègies per introduir els estudis dels superherois a les aules de secundària i a l’àmbit universitari.

Institut de Llengua i Cultura Catalanes
  • Departament de Filologia i Comunicació de la UdG

Iniciació al Clown

Edició: 1a Edició | Lloc: Hotel Balneari Vichy Catalán (Caldes de Malavella) | Idioma: Català |Data inici: 12/07/2019