Curs de postgrau

Data darrera sessió presencial: 26/02/2022
Data de finalització: 26/02/2022

Dissabtes de 10 a 14 h i de 15 a 20 h

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació,  en el curs es podrien fer algunes de les matèries per videoconferència (via Zoom) i/o alterar dates d'alguns dels temes dins del mateix calendari establert.

Lloc de realització: Balneari Vichy Catalán. Avinguda Dr. Furest, 32 de Caldes de Malavella (Girona)

• Aquest mòdul és essencial per a l’alumnat que vol investigar i descobrir les arrels ancestrals de la musicoteràpia que ens han arribat fins avui.
  • És un mòdul per a persones amb mentalitat oberta que volen conèixer i vivenciar experiències sonores intenses amb elles mateixes, per així descobrir què mobilitzen diferents sons, veus, danses i músiques d’altres cultures.
  • Es donaran dins d’aquest mòdul nocions fonamentals de percussió africana.
  • Altres instruments importants en aquest mòdul són el tambor xamànic, els bols, els diapasons, el gong, el didjeridú i altres.
  • Per cursar aquest mòdul no cal haver cursat cap dels altres mòduls i pot ser l’inicial.
  •  No és requisit disposar de coneixements musicals per fer aquest curs, encara que resulta facilitador si se'n tenen.

Es recomana als estudiants que hagin realitzat el Curs de Postgrau de Musicoteràpia I o Curs de Postgrau de Musicoteràpia II o el Diploma de Postgrau en Musicoteràpia, es matriculin al Diploma de Postgrau en Musicoteràpia Transcultural.

A persones interessades en la vesant intercultural de la musicoteràpia i en investigar, descobrir i viure les arrels ancestrals de la musicoteràpia que ens han arribat a dia d'avui; en treballar i ressonar amb instruments arcaics de diferents cultures de tots els continents, i amb la veu; en conèixer i sentir els àmbits d’aplicació on es fan servir aquests recursos sonors, corporals, de dansa i no-verbals.

També a persones interessades:

• en el món de la musicoteràpia i els nous horitzons que el seu coneixement pot obrir tant a nivell professional com personal.­
  • en conèixer i viure diferents models i en enfocaments de la musicoteràpia; i com aquests s'apliquen en diferents àmbits educatius, clínics i sociocomunitaris.
  • en gaudir i ressonar amb el treball vivencial i instrumental.

Titulació universitària vinculada a Ciències de la salut, Psicologia, Ciències de l’Educació, Musicologia, Humanitats, Pedagogia, Ciències Socials, Arts escèniques, Belles Arts, Superiors de Música. Qualsevol altre titulació universitària és també vàlida.

Hi ha la possibilitat que hi hagi persones sense titulació que per qüestions professionals o personals vulguin accedir a aquests estudis. En aquest cas, poden obtenir un certificat d’assistència, però no la titulació.

• Aquest curs pretén assolir coneixements de la musicoteràpia d’altres cultures i obtenir recursos sobre la seva praxi. Està preparat per un cos docent amb un ampli exercici d’aplicació pràctica i de coneixements de la riquesa de la musicoteràpia d’altres entorns culturals.
  • Es contemplen 40 h de self-experience de l’alumnat distribuïdes en diferents assignatures: es tracta que l’alumnat experimenti i visqui per si mateix les diferents propostes musicoterapèutiques.

• Adquirir una visió àmplia de la història de la musicoteràpia de tot el món.
  • Conèixer els fonaments de la musicoteràpia turcosufí i vivenciar-la.
  • Conèixer, sentir i vibrar amb instruments ancestrals i recursos orientals de la musicoteràpia d’Àsia i Oceania.
  • Descobrir la musicoteràpia de les tradicions ameríndies.
  • Obtenir recursos de mindfulness en musicoteràpia.
  • Aprendre eines bàsiques instrumentals, vocals, de moviment i expressió corporal de la musicoteràpia intercultural.
  • Aprofundir en el món de la sonoteràpia amb eines com els harmònics de la veu, el treball amb bols i els diapasons.
  • Conèixer i vivenciar la musicoteràpia intercultural aplicada als àmbits educatiu, sociocomunitari i a l’embaràs.

Són moltes les possibilitats. Mostrem alguns dels àmbits d'aplicació de la musicoteràpia:
– Serveis sociosanitaris i hospitalaris.
– Centres residencials.
– Entitats públiques i privades de serveis socials i psicoteràpia.
– Grups d'ajuda mútua.
– Associacions relacionades amb la salut i l'educació.
– Centres de rehabilitació.
– Centres penitenciaris i d'integració social.
– Institucions de psicoteràpia clínica.
– Centres educatius i d'educació especial.
– Tallers ocupacionals

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Entitats col·laboradores

• Associació Catalana d'Afectadas i Afectats de Fibromiàlgia i d'altres Síndromes de Sensibilització Central
  • ACRA
  • Institució Benèfica Amics dels Avis
  • Centre d'Educació Especial Els Àngels Palamós
  • AECC - Catalunya contra el càncer de Girona
  • Residència Geriàtrica Caldes de Malavella (TESAR)
  • CRIV Teràpies
  • Fundació Astrid-21
  • Residència Ca l'Oller
  • Fundació Idea
  • Fundació AGI
  • Ateneu Obert de la Dona
  • Centre d'Educació Especial Font de l'Abella
  • Associació Pas a Pas
  • Fundació AVAN
  • Associació Catalana de Parkinson de Blanes
  • Centre d'Educació Especial Xaloc
  • Associació Cultural PonTerapia

Informació relacionada

Entrevista a TV Girona al director del Màster en Musicoteràpia, Antoni Aceves, i a la coordinadora, Cristina Romero (29/07/2019).

Presentació del Màster en Musicoteràpia Transcultural a les notícies de TV Girona (14/10/2020), minut 0:16:45.

Máster

Sexología Clínica y Terapia de Pareja

Edició: 2ª Edición | Lloc: Parte online, en videoconferencia con la plataforma ZOOM (de octubre a diciembre de 2020) y parte presencial en Euroaula, Interpersonal (de enero a julio de 2021). | Idioma: Español |Data inici: 23/10/2020
Preu: 5.050 € (1r curs: 2.950 € + 2n curs: 2.100 €) (Veure descomptes)