Curs d'estiu

Data d'inici: 08/07/2019
Data de finalització: 12/07/2019

De dilluns a divendres de 9 a 14 h

Lloc de realització: Facultat d'Educació i Psicologia (Campus Barri Vell)

Tens algun nen/a amb autisme a l'aula?
El teu fill/a té autisme i voldries saber com adaptar materials per treballar a casa?
Et preocupen les conductes problemàtiques de nens/es amb diversitat funcional?
En aquest curs donarem respostes a moltes d'aquestes preguntes.

Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d'Estiu de la Xarxa Vives d'universitats, amb independència dels cursos en què s'inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC.

A psicòlegs, pedagogs, equips directius, educadors socials, vetlladores, mestres d'educació especial, mestres d'educació ordinària, tècnics d'educació infantil, monitors de menjador, monitors de casal.
També a famílies de nens i nenes amb TEA.

Experiència amb persones amb TEA o amb algun tipus de formació psicoeducativa.

Davant l'alta prevalença de l'autisme (1 % de la població), es fa necessari que els professionals de l'àmbit educatiu tinguin la formació necessària per atendre aquesta població. En aquest curs es treballaran diferents tècniques i estratègies amb evidència científica per tal de millorar la inclusió de les persones amb trastorn de l'espectre autista (TEA) en el context escolar (infantil, primària i secundària).

• Introducció i actualització del Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) a nivell teòric i conceptual.
  • Conèixer les diferents tècniques i estratègies amb evidència científica que es poden tennir presents en els centres educatius: TEACCH, suports visuals i tècniques per desenvolupar les habilitats socials.
  • Conèixer eines i idees per adaptar material a nivell curricular a persones amb TEA.
  • Dotar els professionals dels coneixements necessaris per interpretar i actuar davant les necessitats sensorials de les persones amb TEA.
  • Capacitar els professionals i altres adults que tenen relació amb les persones amb TEA i donar-los les eines per actuar davant les conductes problemàtiques i poder-les reconduir.

Millora en la comprensió i la intervenció de professionals que tenen alumnes amb TEA a l'aula o de famílies que volen tenir més coneixements de nens/es amb TEA.

• Càtedra Autisme

Entitats col·laboradores

• Viu Autisme
  • SAGI