Curs d'estiu

Data de finalització: 07/07/2021
2 ECTS / 19,5 hores de videoconferència

Dilluns, dimarts i dimecres de 10 a 13.30  i de 16 a 19 h

Lloc de realització: Per VIDEOCONFERÈNCIA a través de la plataforma ZOOM.

• Donar a conèixer la figura i l’obra de Tom Sharpe.
  • Incorporar autors contemporanis a les lectures obligatòries i opcionals d’ESO i batxillerat.
  • Treballar la ironia com a recurs literari amb els estudiants de secundària i universitat.
  • Treballar literatura i cinema com a recurs pedagògic a les aules.

Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d'Estiu de la Xarxa Vives d'universitats, amb independència dels cursos en què s'inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC.

• A professors d’anglès d’ESO, de batxillerat i d’acadèmies.
  •  A traductors literaris i professionals.
  •  A estudiants de filologia catalana, hispànica o anglogermànica, a estudiants de traducció i interpretació i també, en general, a estudiants de les carreres d’humanitats.
  •  Als milers de lectors de l’obra de Tom Sharpe i de la literatura humorística anglesa.

A més de ser una introducció al món narratiu de l’escriptor anglès Tom Sharpe (1928-2013), establert a Llafranc els últims anys de la seva vida, aquest curs d’estiu vol aportar una reflexió divulgativa, metodològica i educativa sobre com llegir les seves novel·les, especialment les humorístiques, en el marc de l’ensenyament de l’anglès a l’ESO i el batxillerat i, més en general, per a estudiants universitaris de les disciplines humanístiques.

• Presentar la figura i les novel·les de Tom Sharpe, els seus grans temes, la seva biografia i la gent que el va conèixer en la seva última etapa.
  • Reflexionar sobre alguns dels grans aspectes narratius i imaginatius de la seva obra: l’humor, la farsa, la ironia i la sàtira; el desencant de les relacions amoroses i sexuals; la crisi del món educatiu, etc.
  • Fer una aportació als recursos educatius en l’ensenyament de la llengua i la literatura angleses a les aules de secundària i universitat a partir de la lectura de les seves novel·les.

Curs d'especialització

Pràctiques, Supervisió i Self-Experience en Musicoteràpia

Edició: 2a Edició | Lloc: Balneari Vichy Catalán. Avinguda Dr. Furest, 32 de Caldes de Malavella (Girona) | Idioma: català |Data inici: 12/03/2022
Preu: 630 €