Lideratge i Autoconeixement

Crèdits: 6 ECTS
Data d'inici: 26/01/2018
Data de finalització: 07/04/2018

Divendres, de 16.30 a 20.30 h i algun dissabte de  9.30 a 13.30 h  (a determinar)

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona (Girona)

1. Desenvolupar i/o consolidar el propi lideratge, entès com a la capacitat d’exercir al màxim els propis talents i capacitats, sempre basat en el autoconeixement.
2. Millorar els processos de comunicació i d’interrelació amb els demés.
3. Optimitzar les eines de gestió d’equips de treball.
4. Refermar o redefinir el projecte de vida personal i/o professional.

A qui s' adreça

– A persones diplomades i llicenciades de qualsevol especialitat que vulguin iniciar un projecte de desenvolupament personal en el seu camp personal o professional.
– A persones de la societat en general que vulguin iniciar un projecte de desenvolupament personal en el seu camp personal o professional.
– En general a totes aquelles persones que vulguin treballar el seu interior i les seves habilitats com a persones.

En l’àmbit empresarial -i també social- es detecta una importància creixent del rol de les persones, tant en la contínua cerca de millora dels resultats organitzatius com en l’assoliment d’objectius relacionats amb la seva dimensió humana. Això fa necessària la realització de programes formatius que contribueixin a millorar el seu desenvolupament personal. Els continguts d’aquests programes cada cop són més nombrosos en les organitzacions que es dediquen a la formació. Augmenta el nombre d’institucions que ofereixen programes d’aquest tipus i, a la UdG, es proposa fer-ho a través d’un procés d’autoanàlisi profunda que estudiï com es fan les coses, com es prenen les decisions, per què es fan (amb quin propòsit) i com es relaciona la persona amb si mateixa i amb el seu entorn. Això es transmet partint de la base que només el lideratge personal i la disposició d’un sentit i propòsits clars poden permetre a les persones millorar el seu benestar interior i, en conseqüència, trobar una clara satisfacció tant en les seves relacions personals com en la seva adaptació als entorns professionals i empresarials en els quals vol créixer, aportar el seu actiu o, senzillament, desenvolupar-se com a persona amb plena convicció.

Conèixer adequadament els aspectes personals que més incideixen a l’hora de liderar(se) i liderar (qualsevol projecte i/o altres persones) depèn d’un procés d’autoanàlisi de les pròpies capacitats, febleses, maneres d’actuar i objectius reals a la vida, la qual cosa requereix un seguit de processos de reflexió interior i un treball personal.

El programa d’aquest mòdul pretén facilitar als participants unes eines d’autoconeixement i autoanàlisi que els permetin guanyar consciència de les seves autèntiques potencialitats fins al punt de comprovar que tothom pot crear la seva realitat, i trobar el sentit i el propòsit que integren l’autèntic concepte d’èxit vital i satisfacció real.

Les empreses i organitzacions valoren aquelles persones que saben liderar-se (a si mateixes) i liderar (en general). L’autolideratge, en el sentit de conèixer els mecanismes interiors de les persones, és un actiu certament valorat. Si entenem que, abans de liderar un grup, un projecte, una empresa o qualsevol altra organització, la persona ha de saber liderar la seva vida, els guanys personals i professionals són evidents. En qualsevol procés de selecció, d’emprenedoria o de promoció professional, el fet de mostrar una millora personal pel que fa a les pròpies capacitats és quelcom que beneficia tant l’empresa o organització que contracta com la mateixa persona, que podrà definir amb més força, més claredat i més sentit allò que realment vol fer.

Càtedra Cambra Empresa Familiar