Diploma de postgrau

Data d'inici: 28/10/2017
Data de finalització: 16/06/2018
Data darrera sessió presencial: 16/06/2018

Dissabtes (un o dos al mes), de 9.30 a 14 i de 15.30 a 18.30 hores, i ocasionalment divendres de 16.00 a 20.30 hores. 1 Seminaris de Pràctica Clínica en cap de setmana (divendres tarda i dissabte de 9,30 a 14 i de 16 a 18h). Observació de treball clínic en directe i supervisió entre setmana.

Lloc de realització: Euroaula i Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella (Barcelona)

• Equip de docents amb experiència dins de l’àmbit clínic de la teràpia de parella

A qui s' adreça

A titulats universitaris en Psicologia i Medicina.

Titulats universitaris en Psicologia i Medicina.

La freqüència de les crisis de parella i els divorcis en el nostre país reclama l’existència de professionals formats que puguin ajudar a resoldre de la millor manera possible aquestes situacions que, sovint, generen un elevat nivell de malestar personal; malestar que es fa extensiu als fills i al cercle més immediat de relacions personals.

Es fa necessària, per tant, la disponibilitat de professionals competents per orientar i assessorar les parelles en la resolució dels seus conflictes interpersonals, o, si és el cas, en la dissolució de la relació de la manera menys costosa possible des del punt de vista emocional.

Finalment, convé disposar de professionals que siguin capaços de protegir els fills menors en aquesta mena de conflictes.

– Capacitar els alumnes per a la intervenció psicoterapèutica en conflictes psicològics i de relació interpersonal que pugui haver-hi en una relació de parella.
– Capacitar per a la intervenció en la mediació de parelles en procés de separació.
– Potenciar el coneixement dels aspectes legals relacionats amb la constitució i dissolució de les relacions de parella.
– Potenciar les capacitats dels alumnes per a la intervenció de suport a persones en procés de separació o divorci.
– Capacitar per a l’orientació a les parelles en aquells conflictes en què hi ha implicats els fills o les famílies d’origen respectives.
– Promoure l’adquisició de les habilitats, les competències i els coneixements necessaris per a la intervenció psicoterapèutica, l’orientació i el suport a parelles en crisi.

En definitiva, en aquest curs es pretén dotar els alumnes de les habilitats i els coneixements necessaris per tal d’ajudar, individualment o en parella, les persones implicades en una crisi de relació, bé a causa de problemes interpersonals, sexuals o relacionats amb els fills o la família extensa; i també per ajudar a dissoldre el vincle de la millor manera possible, mitjançant una mediació i un posterior acompanyament i suport psicològic.

El present curs no proposa una sortida professional específica, sinó que facilita el desenvolupament d’un model de treball d'èxit i el perfeccionament de l’estil i les habilitats terapèutiques personals.

• IESP
    Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella (IESP)

Curs de postgrau

Musicoteràpia Intercultural