Mindful Travel: Comunicació, Marketing i Innovació Turística

Data darrera sessió presencial: 10/11/2019
Data de finalització: 10/11/2019
3 ECTS / 21,5 hores presencials

1 cap de setmana, en horari intensiu, matí i tarda.

Lloc de realització: Roses

• Raons personals: Desenvolupar actituds, habilitats i capacitats que ens ajudin a incorporar hàbits saludables i de consciència per gaudir d'una vida plena i amb benestar.
  • Raons professionals: Adquirir eines que ens aportin coneixements i experiències relacionades amb el turisme i el benestar per tal de crear i innovar en serveis, productes y experiències que vetllin pel benestar de les persones.
  • Contribuir a millorar el nostre entorn.

L'import del curs inclou l'allotjament a l'Hotel Vela de Roses, en règim de pensió complerta.

• A professionals que treballin dins l'àmbit turístic i que tinguin inquietuds en l'àmbit del benestar, la salut, la consciència i el desenvolupament personal, a nivell individual o com a eines per millorar el seu projecte: professionals de l'hosteleria, restauració, enologia, guies de muntanya i Natura, guies turístics, empreses turístiques, consultories, professionals del marketing turístic, técnics en turisme, estudiants de turisme, emprenedors i persones amb inquietuds dins aquest àmbit.
  • A professionals que es dediquin a l’àmbit del benestar, de la salud, l’espiritual, terapèutic, creixement personal, etc. i que vulguin obrir el seu camp professional cap a nous sectors.

Hi ha moltes maneres de viatjar i fer turisme.  El fet de viatjar a certs indrets i viure experiències dirigides a escoltar-nos, sortir de la nostra zona de confort, a connectar amb nosaltres, etc. fa dels viatges una gran eina per encaminar-nos cap a una vida plena i amb sentit. En aquest curs veurem experiències d'aquest tipus de viatge, la importància de l'atenció plena, i també aspectes del marketing, comunicació i branding importants per vendre i comercialitzar aquest tipus de viatges.La societat en la que estem té cada dia que passa més inquietud pels afers que tenen a veure amb la nostra qualitat de vida, el benestar i el que sentim més enllà dels nostres sentits més bàsics. Hi ha una recerca cada vegada major dins l’àmbit emocional i espiritual.
El fet que en pocs anys, pràctiques com el ioga o la meditació hagin passat de ser desconegudes i exòtiques, a què es programin en hotels, retirs internacionals cada més nombrosos i siguin pràctiques habituals en empreses, així com hi hagi una proliferació de centres especialitzats, fa molt evident aquesta necessitat. Si a més, hi afegim que les publicacions d’aquesta temàtica, tant pel que fa els llibres com les revistes, sense mencionar els espais virtual, espais radiofònics i televisius, han crescut en una proporció elevada, no podem obviar que l’interès pels temes saludables i espirituals, és una realitat molt punyent en la nostra societat.
La Natura, lligada a l’àmbit del benestar i l’espiritualitat també és un camp que està experimentant molt d’interès i demanda. El Mindfulness a la Natura, els Banys de Bosc, les excursions amb consciència i la contemplació en Silenci dels paisatges, són de fet, pràctiques que han sigut transversals a totes les corrents espirituals des dels inicis de la nostra civilització; i que ara tenen un pes molt important de cares al nostre benestar.
I en el món del turisme, tampoc n’és una excepció. Els viatges a destinacions amb ofertes de benestar i salut, llocs sagrats i a fer pràctiques espirituals ha augmentat en un tant per cent molt elevat aquests últims anys, i s'espera que ho continui fent, degut a l'estil de vida actual, amb pocs hàbits saludables i ambients molt estressants.
El fet que el turisme sigui l’àmbit en el qual la gran majoria de les persones hi posa la confiança per gestionar el seu temps d’oci i de descans, vol dir que aquestes persones confien que al llarg de l’experiència hi trobaran professionals que s’encarregaran, vetallaran i gestionaran els serveis que han contractat. Algú que vol passar les seves vacances tenint cura del seu cos i de la seva ment, vol professionals que ho entenguin i que transmetin aquest benestar en tot el que fan. Això vol dir gestionar emocions, saber escoltar i una actitud positiva. Professionals que gaudeixen de la seva feina i s’hi senten bé equival a un gran servei. I dins l’àmbit del benestar, això és cabdal.
És doncs, degut al fet que cada dia hi ha més evidències d’aquestes necessitats, i també cada cop hi ha més persones que en mostren interès, que plantejar-se una formació específica dins aquest sector és obrir una nova forma de professionalitzar i especialitzar aquesta tendència que va a l’alça.

• Adquirir eines de marketing, comunicació i branding per vendre productes relacionats amb els viatges de consciència o mindful travel.
  • Desenvolupar habilitats d'atenció plena.
  • Oferir eines d’especialització als professionals del turisme dins l’àmbit del benestar, el creixement personal i la consciència. Tant a nivell professional com a nivell individual.
  • Professionalitzar un nínxol específic sobre turisme i espiritualitat.
  • Obrir noves oportunitats a professionals de l’àmbit terapèutic, de creixement personal, de benestar i de la salut, dins l’àmbit turístic.

Qualsevol àmbit turístic que vulgui emprar les eines que aporta l'àmbit del benestar i la consciència. Emprenedoria en projectes turístics.

Entitats col·laboradores

• Cerdanya Wellness EcoResort

Informació relacionada

Notícia publicada per La Vanguardia de l'acte de presentació de la primera edició del Curs de Postgrau en Turisme i Espiritualitat a Roses.

Comunicació i Integració dels Significats i Valors Espirituals de la Natura

Edició: 3a Edició | Lloc: Casa d'Espiritualitat del Santuari del Miracle | Idioma: Català |Data inici: 24/04/2020

Natura i Espiritualitat

Edició: 1a Edició | Lloc: Roses | Idioma: Català |Data inici: 14/02/2020