Mindfulness com a Eina de Gestió Emocional

Data darrera sessió presencial: 06/02/2019
Data de finalització: 06/02/2019

Dimecres de 18 a 20 h.
Dissabte 2 de febrer de 2019, de 10 a 15 h.

Lloc de realització: Dimecres: Campus Montilivi - Mòdul 7- Aula 001 i un dissabte a la seu de la Fundació al Parc Cientìfic i Tecnològic de la UdG

– Augmentaràs el teu benestar físic, emocional i mental, i aprendràs a gestionar les teves emocions.
– Milloraràs la teva capacitat d’atenció, concentració i focalització en el teu dia a dia.
– Aprendràs a donar respostes conscients, no automàtiques, i a disminuir l’estrès.

A persones que hagin tingut alguna presa de contacte amb el mindfulness i vulguin continuar practicant: professors, docents, formadors, orientadors, educadors, psicòlegs, pedagogs, psicopedagogs...: professionals que acompanyen altres persones en el seu desenvolupament.
I a totes les persones que volen desenvolupar-se tant des d'un punt de vista personal com professional, aprenent a gestionar les seves emocions des de l’atenció plena.

Estem immersos en una època i societat de canvi permanent. Ara més que mai necessitem donar resposta als nous reptes plantejats; en aquest entorn és important i necessari gestionar les nostres emocions. El mindfulness o atenció plena ha aparegut amb força com una eina valuosa per ajudar-nos en aquesta gestió diària de les nostres emocions. Provinent de la meditació budista, tècnica mil·lenària, ha estat integrada i adaptada a les necessitats actuals per la psicologia i les neurociències. Consisteix a experimentar de manera conscient el moment present, per aprendre a observar-se a un mateix, els altres i l’entorn des del no judici, focalitzant l’atenció en la respiració i comprensió de les emocions generades.

– Millorar i augmentar la capacitat d’atenció i concentració,
– Millorar la gestió de les emocions,
– Reduir l’estrès,
– Millorar la qualitat de la relació amb un mateix i amb els altres,
– Accedir amb facilitat a estats de calma i relaxació mental,
– Prendre consciència del cos, les emocions i els pensaments automàtics,
– Millorar l’observació i l'autoobservació,
– Incorporar pautes de respiració conscient,
– Millorar el benestar personal i professional.