"Vull ser enginyer". Conferència: "Gestió de sistemes de producció i emprenedoria", a càrrec de Sílvia Míguez

Data: 24/01/2018
Hora: 19.00-20.30
Lloc: Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya - Demarcació de Girona (carrer Narcís Blanch, 39, Girona)

Forma part del Cicle de Conferències “VULL SER ENGINYER”. Tracta aspectes relacionats amb les tasques que fa un enginyer i que són molt presents en la nostra societat, no només per la seva incidència i necessitat sinó per la seva presència diària en la nostra vida, que sovint passa desapercebuda. Es proposa un format de cinc conferències, estructurades en dues parts. Quatre se centren en els camps clàssics de l’enginyeria: l’enginyeria mecànica, l’enginyeria de producció, l’enginyeria electrònica i l’enginyeria de materials. Per començar, se suggereix una conferència sobre l’aigua pronunciada per una persona de notable carrera dins del sector de l’enginyeria, amb molta experiència en diferents camps.

Està obert a tothom, però és especialment indicat per als alumnes dels últims cursos d’institut que es plantegin realitzar estudis relacionats amb l’enginyeria i vulguin conèixer de primera mà experiències de professionals del sector i possibles sortides professionals.

A càrrec de Sílvia Míguez, enginyera industrial. Responsable de sistemes de qualitat i controller en PIME. Emprenedora. Després de ser gerent de dues empreses de les comarques gironines, es va llançar al món de l’emprenedoria creant la seva pròpia empresa per ajudar les pimes a controlar i gestionar millor els seus negocis a través de l’estratègia, l’optimització de costos i la millora de processos.

"Vull ser enginyer". Conferència: "Nous materials i reptes en l’empresa", a càrrec d'Alexandra Barrio

Data: 31/01/2018
Hora: 19.00-20.30

Forma part del Cicle de Conferències “VULL SER ENGINYER”. Tracta aspectes relacionats amb les tasques que fa un enginyer i que són molt presents en la nostra societat, no només per la seva incidència i necessitat sinó per la seva presència diària en la nostra vida, que sovint passa desapercebuda. Es proposa un format de cinc conferències, estructurades en dues parts. Quatre se centren en els camps clàssics de l’enginyeria: l’enginyeria mecànica, l’enginyeria de producció, l’enginyeria electrònica i l’enginyeria de materials.

Aquesta conferència va a càrrec d'Alexandra Barrio. Enginyera industrial. Gerent del Clúster de Materials Avançats de Catalunya. Va ser gerent de Grober Composites i directora del departament d’innovació i desenvolupament de Grober en l’àmbit de nous materials.