V Cicle de Xerrades d'Arqueologia de la Càtedra

Data: del 16/02/2022 al 18/05/2022
Lloc: Centre cultural Ca l'Anita de Roses (Pl. Sant Pere,1)

Entre els mesos de febrer i maig es durà a terme la primera part del V cicle de Xerrades d'Arqueologia de la Càtedra amb la presentació de quatre xerrades.

16 febrer

“L'arqueologia de les muralles urbanes medievals. Els exemples selvatans i novetats d'altres comarques.” Joan Llinàs (ATRI, Cultura I Patrimoni SLU)

16 març

"Besalú, del castrum carolingi a la vila baixmedieval" Joan Frigola (arqueòleg).

20 abril

“Un cenobi arran de mar: arqueologia del monestir de Sant Feliu de Guíxols.” Jordi Vivó Llorca (arqueòleg).

18 maig

“La Ciutadella de Roses com espai militar. Les defenses." Lluís Palahí (Càtedra Roses d’Arqueologia i Patrimoni Arqueològic).

Presentació de la Guia del Patrimoni Cultural de Roses nº 4.

Totes les xerrades es realitzaran a les 19h. al centre cultural Ca l'Anita de Roses (Pça. Sant Pere,1)

Lliçons Ferrater Mora a càrrec del Prof. Gilles Lipovetsky

Data: del 06/04/2022 al 08/04/2022
Hora: 16.30 h
Lloc: Sala de Graus de la Facultat de Lletres de la UdG

Del  6 al 8 d’abril  tindran lloc les properes Lliçons Ferrater Mora que aniran a càrrec del Prof. Gilles Lipovetsky (Université de Grenoble) que impartirà un seminari que porta per títol “Vivre à l'époque de l'hypermodernité”.

Gilles Lipovetsky té un gran reconeixement internacional per haver contribuït al desenvolupament del pensament anomenat postmodern i per haver treballat els conceptes d’hipermodernitat i hiperindividualitat. En els seus últims assaigs, Lipovetsky qüestiona el concepte de postmodernitat: resulta massa ambigu i, per tant, inadequat. La realitat actual de les societats liberals és, de fet, una hipermodernitat, una “modernitat superlativa” i desenfrenada. Per a Lipovetsky, la societat de l’hiperconsum és una societat de “felicitat paradoxal” perquè, si bé la majoria de la gent es declara feliç, no hi havia hagut mai tantes depressions, tanta sensació de malviure, tantes preocupacions, tantes ansietats. La societat de l’hiperconsum multiplica el gaudi privat, però es mostra incapaç a l’hora de promoure l’alegria de viure.

Les sessions tindran lloc a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres de la UdG. L’accés serà gratuït però caldrà inscriure's prèviament per correu electrònic a l’adreça dir.cfm@udg.edu.

Taula rodona: Prevenció de la conducta suïcida: guardians de la salut mental

Data: 07/04/2022
Hora: 16 h
Lloc: ON LINE

Dijous 7 d'abril, a les 16 h, tindrà lloc la taula rodona del curs Prevenció de la conducta suïcida: guardians de la salut mental, en línia i oberta a tothom, a https://www.youtube.com/watch?v=bXiH2TKVPRU

Amb aquesta taula rodona us  proposem una transformació a guardians actius de la salut mental, per tenir la capacitat de preveure les potencial conductes suïcides. El suïcidi és la primera causa de mort no natural entre el col·lectiu juvenil a Catalunya els darrers anys . Sens dubte, resulta fonamental iniciar polítiques públiques preventives que, com venen demostrant empíricament, són l’eina més eficaç per incrementar la prevenció de la conducta i consumació de l’acte suïcida. Per tant, és un problema de salut pública i és previsible.

Amb la participació de:

• Isaac Lloveras - Coordinador del curs. Direcció en programes de salut i emergències en Aimentia HealthTech. Doctorant en ciències de la Salut a la UIC
  • Pere Castellví Obiols - Professor col·laborador, Departament de Medicina, Facultat de Medicina i Ciències de la Salut. Universitat Internacional de Catalunya
  • Francisco Villar Cabeza - Psicòleg clínic, doctor, Coordinador del programa de conducta suïcida. Departament de Psiquiatria ia Psicologi Infantil i Juvenil de l'Hospital Sant Joan de Déu.
  • Glòria Iniesta Guirao - Formadora de l'associació en prevenció del suïcidi i acompanyament als supervivents (APSAS)
  • Moderador: Francesc Buixeda

Entre Subjectes & Atributs. "Pla de màrqueting en un grup hoteler. El cas Guitart Hotels" a càrrec de Jordi Bernet

Data: 25/04/2022
Hora: 8.30 h
Lloc: Sala de Graus de la Facultat de Lletres i Turisme

Dilluns 25 d'abril,  de 8.30 a 10.00 h, tindrà lloc la conferència "Pla de màrqueting en un grup hoteler. El cas Guitart Hotels" a càrrec de Jordi Bernet. Director Comercial i Marketing. Guitart Hotels

La sessió tracta sobre la rellevància del Pla de Màrqueting i les accions i fases necessàries per a la seva aplicació. En el marc d'aquesta sessió, el ponent comentarà el cas de Guitart Hotels, al mateix temps que exposarà les transformacions del Pla de Màrqueting en un context post-covid.

Emmarcat en l'assignatura: Màrqueting Turístic
Docents responsables de l'activitat: Dr. Eduard Vidal, Dr. Marc Grijalvo, Sra. Mun Bau.

Activitat oberta als estudiants de la Facultat de Turisme que hi estiguin interessats. Inscriure's per demanar si hi ha disponibilitat per a la data seleccionada.