Conferència de José Luis Balcázar "Complexitat i deducció: de la Lògica a la Ciència de Dades, anada i tornada"

Data: 05/10/2017
Lloc: Aula Magna de la Casa de Cultura de Girona

La recent capacitat tecnològica d'emmagatzemar enormes quantitats de dades ens està aportant noves visions de conceptes clàssics: des de preguntes sobre quins recursos de còmput calen per solucionar una tasca fins a dubtes filosòfics sobre les nocions més simples de la lògica clàssica. Apareixen connexions que ens dibuixen un panorama ple de matisos, en el qual una intuïció procedent de l'estudi dels algoritmes moderns d'anàlisi de dades ens pot sorprendre tot suggerint una connexió amb un dels "problemes del mil·lenni" en teoria de la complexitat.

José Luis Balcázar, llicenciat en Matemàtiques (UCM, 1981) i doctor en Informàtica (UPC, 1984), és autor de nombroses publicacions científiques i diversos llibres. La seva recerca ha contribuït a les àrees de la Complexitat Computacional, l’Aprenentatge Algorítmic i la Mineria de Dades. Promotor convençut de la cooperació internacional, ha format part del Comitè de Direcció de la xarxa europea Pattern Analysis, Statistical Modelling and Computational Learning.

Conferència de Marco Schorlemmer: "L’ésser humà en l’era de la intel·ligència artificial"

Data: 19/10/2017
Lloc: Aula Magna de la Casa de Cultura de Girona

La recerca en intel·ligència artificial (IA) avança amb rapidesa, i dóna lloc a sistemes computacionals amb capacitats impressionants. Vivim en societats hiperconnectades i la IA tindrà un impacte important en el seu funcionament i en la mateixa condició humana. Això generarà oportunitats i riscos, i per tant caldrà posar èmfasi en el conreu de la nostra humanitat per tal d’afrontar els reptes de les societats del coneixement i de la innovació, en les quals la IA tindrà un paper important.

Marco Schorlemmer és doctor en Informàtica per la UPC i científic titular a l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial del CSIC. Ha fet recerca, tant a Catalunya com als EUA i al Regne Unit, en demostració automàtica de teoremes, representació del coneixement, sistemes multi-agent i creativitat computacional. Ha col·laborat en el Pla Nacional de Valors de la Generalitat de Catalunya, i és també un dels impulsors de la plataforma País Conscient.

Lliurament dels Premis Mosques de la Informació

Data: 19/10/2017
Hora: 20.00-21.30
Lloc: Sala de Graus de la Facultat de Lletres. Universitat de Girona.

La demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya lliurarà dijous, 19 d'octubre, els Premis Mosques de la Informació, a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona. El lloc de la celebració d'aquesta festa anual dels periodistes gironins s'ha escollit amb motiu dels 25 anys de la UdG.

En el marc de l'acte es lliurarà la Mosca de Sant Narcís, enguany de manera exaequo, per a RCR Arquitectes i al Girona FC. La Mosca del Col·legi reconeixerà la trajectòria professional de més de 40 anys del periodista Narcís Genís, també expresident de la Junta de Girona del Col·legi de Periodistes. A més, es proclamaran els guanyadors de la Mosca Grossa i la Mosca Borda.

La Universitat de Girona investirà com a doctors honoris causa Miquel Martí i Pol i Lluís Llach

Data: 20/10/2017
Hora: 12.00-14.00
Lloc: Aula Magna Modest Prats (església de Sant Domènec)

La Universitat de Girona investirà Miquel Martí i Pol, a títol pòstum, i Lluís Llach com doctors honoris causa en un acte que tindrà lloc a l’Aula Magna Modest Prats, l’església de Sant Domènec, el 20 d’octubre de 2017, a les 12 del migdia.

La Dra. Margarida Casacuberta i el Dr. Joan de la Creu Godoy seran respectivament la padrina i el padrí dels candidats, i llegiran l’elogi dels seus mèrits: al poeta Miquel Martí i Pol, a títol pòstum, pels seus mèrits científics i els valors humans, indestriables en la seva poesia; i a Lluís Llach, per la qualitat artística de la seva producció musical i poètica.

Cal confirmar l'assistència emplenant aquest formulari.

Inauguració del curs de la Facultat de Dret amb una conferència d'Antoni Puigverd

Data: 25/10/2017
Hora: 12.00-14.00
Lloc: Facultat de Dret de la Universitat de Girona

La Facultat de Dret de la Universitat de Girona inaugurarà el curs 2017/2018 amb un acte institucional que comptarà amb la conferència de l'escriptor Antoni Puigverd titulada "El conflicte català (una mirada a vol d’ocell)".

Inauguració de curs

Conferència de Mateo Valero: "La supercomputació: un motor per a la ciència i l’enginyeria"

Data: 26/10/2017
Lloc: Aula Magna de la Casa de Cultura de Girona

El supercomputador Mare Nostrum 4, ubicat al Barcelona Supercomputing Center, és un dels més potents d'Europa i pot executar més de 13000 bilions d’operacions per segon. Està especialitzat en computació d'altes prestacions i ofereix servei a científics de tot el món. Genera coneixement i tecnologia que es transfereixen a la societat en forma de millors cotxes i avions, nous medicaments i avenços en cosmologia, astrofísica, geofísica o l'estudi del canvi climàtic. La millora en el rendiment i la velocitat d'aquests supercomputadors és un dels grans reptes del futur.

Mateo Valero és doctor enginyer en Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Madrid, professor i investigador en Arquitectura de Computadors a la Universitat Politècnica de Catalunya i director del Barcelona Supercomputing Center. Ha rebut els prestigiosos premis internacionals Eckert-Mauchly (2007), Goode (2009), Distinguished Service Award de l’ACM (2012) i Seymour Cray (2015), tots ells en reconeixement a les seves contribucions fonamentals en el camp de l'arquitectura de computadors i al seu lideratge d'iniciatives en matèria de recerca i educació en informàtica d'alt rendiment.