Jornada > L'administració serà digital o no serà. Vols ser rellevant en una administració gestionada per robots?

Data: 05/07/2018
Hora: 09.00-14.00
Lloc: Al CaixaFòrum de Girona, Carrer dels Ciutadans, 19 de Girona

Com hem d'afrontar tots els canvis que s'estan produint en la societat digital? Com aprofitem les oportunitats que aquestes suposen per millorar l'eficiència i l'eficàcia de les administracions i donar un millor servei al ciutadà?

Tots aquests temes i altres es tractaran al Diploma de Postgrau en Administració Electrònica i Govern Obert, però si no t'hi has pogut apuntar, et convidem a fer-ne un tastet en aquesta Jornada on comptarem amb la presència de Xavier Marcet (reconegut innovador).

Programa de la Jornada:

9.00 - 09.15 hores: Benvinguda
9.15 - 10.30 hores: Xerrada sobre innovació pública a càrrec de Xavier Marcet
10.30 – 11.00 hores: Coffee break
11.00 – 13.00 hores: Taller Lego Serious Play, innovant en la transformació cultural en un entorn digital i valors públics, a càrrec de Begoña Ballvé i Valentín Gómez de l'Ajuntament de Mollet del Vallès
13.00 - 13.45 hores: Xerrada sobre exemples d'innovació pública a càrrec de Miquel Estapé
13.45 – 14.00 hores: Presentació del Postgrau d'Administració Electrònica i Govern Obert al Món Local càrrec de Miquel Estapé i Anna Brunsó

S'adreça a treballadors de les administracions locals que es trobin immersos en el procés d’implantació de l’administració electrònica i el govern obert o bé vulguin aprofundir en els seus reptes.

Entrega de títols i del Premi al Millor Pla d'Empresa (edició 2016/2017) del Màster en Direcció i Gestió d'Empreses (MBA)

Data: 06/07/2018
Hora: 18.30
Lloc: Auditori 3 de l'Edifici Giroemprèn - Parc Científic i Tecnològic de la UdG

Es durà a terme una conferència, oberta al públic, a càrrec de David Martín, fundador i CEO de Tradeinn, una ecommerce gironina, líder en el sector de venda de material esportiu que va tancar l’exercici 2017 amb 120 millions d’euros.

Caldrà confirmar assistència enviant un correu a infomba@fundacioudg.org

Cicle de conferències i activitats: Pesca i Ciència 2018. Monstres marins i peixos fantàstics: la ciència a les profunditats oceàniques

Data: 13/07/2018
Hora: 20.00-21.00
Lloc: Museu de la Pesca. Palamós

Nova sessió del cicle Pesca i Ciència 2018 adreçada al públic familiar, especialment als nens i nenes interessats en la ciència marina i ens els animals de les profunditats del mar. La biòloga marina de la Universitat de Girona Dra. Margarida Casadevall ens explicarà que a la Mediterrània, com en altres mars del món, també habiten animals fantàstics amb aspectes monstruosos; animals que des de l'antiguitat ens han causat por i ara fascinen a la Ciència. Ens parlarà de peixos molt desconeguts, que viuen a gran profunditat i que adopten formes sorprenents, aspectes terrorífics o estratègies fabuloses.

El cicle l'organitza la Càtedra d'Estudis Marítims de la UdG a Palamós.

Lectura de tesi doctoral del grup de “Qualitat i Diversitat Microbiana” de l’ICRA

Data: 24/07/2018
Hora: 11.00-14.00
Lloc: Sala d’Actes de l’Edifici ICRA. Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona

Es defenserà la tesi doctoral "Influence of anthropogenic pollution on the prevalence, maintenance and spread of antibiotic resistance in aquatic microbial communities" de la Sra. Jèssica Subirats, realitzada sota la direcció del Dr. Carles Borrego i el Dr. Jose Luís Balcázar.

La tesi doctoral realitzada al grup de “Qualitat i Diversitat Microbiana” de l’ICRA ha estudiat l’impacte de la contaminació antropogènica en la distribució, abundància i disseminació de la resistència a antibiòtic en sistemes aquàtics.

Aquest estudi demostra que els microorganismes procedents de les aigües residuals són el principal factor implicat en distribuir la RA al medi natural i que la contaminació de fons per antibiòtics i altres fàrmacs estableix les condicions òptimes per la seva acumulació i disseminació entre les comunitats microbianes residents. També es demostra aquí que els nutrients, en combinació amb diferents contaminants emergents, actuen en sinergia per estimular la disseminació d'alguns ARGs en les comunitats bacterianes. Segons els nostres resultats, els biofilms del llit fluvial esdevenen útils com a biosensors de l’efecte de les descàrregues d’aigües residuals en la prevalença de la RA en aigües superficials. Finalment, aquesta tesi també aporta resultats que proven que els bacteriòfags (virus que infecten bacteris) acumulen ARGs i, per tant, poden tenir un paper important en la disseminació de la RA en els ambients aquàtics.