5th European Meeting of the International Society for Microbial Electrochemistry and Technology

Data: del 13/09/2021 al 15/09/2021
Lloc: ON LINE

El grup de recerca LEQUIA de la Universitat de Girona organitzarà la cinquena edició del congrés europeu de la International Society for Microbial Electrochemistry and Technology, l’EU-ISMET 2021. L’esdeveniment tindrà lloc de manera íntegrament virtual entre el 13 i el 15 de setembre del 2021.

Les tecnologies electromicrobianes o sistemes bioelectroquímics integren el metabolisme de determinats microorganismes amb activitat elèctrica a un sistema electroquímic. Són tecnologies que encara es troben en estat de desenvolupament, però que en els darrers anys no han parat de captar l’atenció de la comunitat científica per les seves nombroses aplicacions ambientals i energètiques. Així, en un futur no molt llunyà podrien servir per tractar aigües residuals o per sintetitzar biocombustibles i productes químics de manera molt més sostenible que les tecnologies actuals.

El Laboratori d’Enginyeria Química i Ambiental (LEQUIA) és un grup de recerca multidisciplinari de la UdG amb vint-i-cinc anys d’història. Àmpliament conegut per la seva activitat en científica en el tractament d’aigües, en la darrera dècada s’ha fet un lloc important en l’estudi i en el desenvolupament dels sistemes bioelectroquímics. Així, el Dr. Sebastià Puig, que exercirà de chairman al EU-ISMET 2020, és actualment l’investigador principal de tres projectes en aquest àmbit: BioRECO2VER, ELECTRA i COOMET.

La darrera edició del EU-ISMET es va celebrar el 2018 a la ciutat anglesa de Newcastle upon Tyne i va aplegar els principals investigadors i professionals a Europa en el seu camp.

CÀPSULA EN LÍNIA > Sessió de creixement personal. Les emocions es contagien

Data: 29/09/2021
Lloc: ON LINE

El 29 de setembre, de les 12h a 14h, tindrà lloc la formació Sessió de creixement personal. Les emocions es contagien on es faran aflorar capacitats i relacions invisibles. S'identificaran quins elements intangibles afavoreixen positivament els nostres vincles afectius i quines estratègies ens poden ajudar a fomentar-los.

Objectius:

• Identificar el nostre potencial relacional,
  • Prendre consciència de l’impacte que generem en el nostre entorn
  • Potenciar aquelles accions facilitadores que generen un impacte positiu.

Continguts:

• Principi de responsabilitat i d’impacte en els altres.
  • Com em relaciono amb els altres.
  • La persona CAPA (Creativa, Autònoma, Pacífica i Afectiva).
  • El contagi emocional.

Ponent:

Anna Soriano. Directora d'El despertador i l'Institut d'Ecologia Emocional d'Espanya. Llicenciada en Psicologia a la UAB (2001) i màster en Ecologia Emocional a l'Institut d'Ecologia Emocional (2012). Practitioner en PNL, Institut Gestalt (2016). Postgrau en coaching, Institut Integratiu (2019) i formada en mindfulness. Porta més de 25 anys, desenvolupant la seva experiència professional en l'acompanyament en processos de canvi, gestió emocional i desenvolupament competencial dissenyant i impartint formacions a persones en procés de transformació, organitzacions i equips tècnics amb atenció directa a l'usuari/usuària.

Uns dies abans de la sessió s'informarà del procediment per accedir a la plataforma online.

*Consulta el reconeixement de crèdits ECTS

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

Cicle Contemporàlia i Ciència: Un món complex. "Què és la ciència dels sistemes complexos i per a què serveix?" Dr.Maxi San Miguel

Data: 30/09/2021
Hora: 19.30 h
Lloc: Aula Magna de la Casa de Cultura de Girona

En un sistema complex, format per una immensa quantitat d’entitats lògiques, físiques o biològiques, el comportament exhibit per la col·lectivitat no pot ser fàcilment reduïble a la suma dels comportaments dels individus que la componen. Un formiguer, un cervell, la xarxa Internet, un ecosistema o una epidèmia vírica són tan sols alguns exemples dels sistemes complexos que conformen el nostre món.

El 30 de setembre tindrà lloc la primera conferència d'aquest cicle amb el títol "Què és la ciència dels sistemes complexos i per a què serveix?" a càrrec del Dr. Maxi San Miguel

Stephen Hawking va dir que la complexitat és la ciència del segle XXI. Aristòtil ja va dir que el tot és més que la suma de les parts, i el premi Nobel Phil Anderson va afirmar que la hipòtesi reduccionista no implica una hipòtesi construccionista. Aquesta xerrada pretén explicar aquestes afirmacions a través de conceptes com l’emergència, la connexió micro-macro, els fenòmens col·lectius i lliures d’escala i les xarxes complexes. També incidirà sobre la interdisciplinarietat de la ciència dels sistemes complexos, la seva capacitat de redefinir camps del coneixement i les implicacions de la disponibilitat de Big Data.

Maxi San Miguel és catedràtic de Física a la Universitat de les Illes Balears i director fundador del IFISC (Institut de Física Interdisciplinària i Sistemes Complexos, UIB-CSIC). És autor d’uns 360 articles en revistes de primer nivell en Física, Enginyeria, Ecologia, Sociologia i Ciència Interdisciplinària. Fa recerca en Física estadística i no lineal, sistemes complexos, sociologia computacional, física del làser i fotònica. Ha rebut la medalla de la Societat Espanyola de Física – Fundació BBVA el 2010 i el Senior Scientific Award 2015 de la Complex Systems Society.