XERRADA EN LÍNIA > Et gradues aquest curs i t'agradaria seguir en contacte amb la UdG?

Data: 04/07/2022
Lloc: ON LINE

El 4 de juliol tindrà lloc una sessió adreçada a graduats recents o que estan a punt de graduar-se a la UdG. En aquesta trobada virtual explicarem tots els avantatges que suposa inscriure's gratuïtament a la comunitat Alumni i es resoldran tots els dubtes.

Serveis, networking, mentoria, descomptes exclusius i molt més!

Formulari d'inscripció

Exposició: Història de la Infermeria. La força invisible d’una professió

Data: del 13/07/2022 al 31/07/2022
Lloc: Claustre del Centre Cultural de La Mercè

Del 13 al 31 de juliol, es podrà veure, al Claustre de la Mercè, l'exposició Història de la Infermeria. La força invisible d’una professió, organitzada per COIGI, Facultat d’Infermeria (UdG), Associació Febe

Un viatge des del passat fins l’actualitat amb testimonis muts d'estris per curar o uniformes que n'acompanyen d'altres, que ens parlen de l’evolució de la infermeria des de textos a programes docents, llibres o antigues fotografies. Però també testimonis vius d’infermeres que ens expliquen perquè van triar aquesta professió. La mostra fa evident el passat de les infermeres i l’avenç que ha fet una professió majoritàriament femenina. Com s’ha revalorat fins avui, amb la Covid-19.

Taula rodona: Carles Fages de Climent i Carme Guasch

Data: 20/07/2022
Lloc: Casa de Cultura (Girona)

El dimecres 20 de juliol, a partir de les 19.00h, se celebrarà una taula rodona sobre Carles Fages de Climent i Carme Guasch. L'objectiu d'aquesta trobada és posar en relació els dos escriptors empordanesos i donar a conèixer els vincles que comparteixen.

La taula rodona comptarà amb la participació de: Joan Ferrerós, Jordi Pla, Anna M. Velaz i Mariàngela Vilallonga.

L'acte tindrà lloc a l'Aula Magna de la Casa de Cultura de Girona i està organitzat amb la col·laboració dels Amics de la UNESCO de Girona.

Exposició "Ser dona i artista a la ciutat de Girona al voltant del 1900". Biblioteca del Barri Vell

Data: del 27/07/2022 al 17/09/2022
Lloc: Biblioteca campus Barri Vell

De l'11 de juny al 19 de setembre es podrà visitar a la Biblioteca del Campus Barri Vell, l'exposició "Ser dona i artista a la ciutat de Girona al voltant del 1900" . Es tracta de la segona mostra de de la programació que s’anirà desenvolupant al llarg de l’any 2022.

Les fonts que documenten les dones professionals de les arts escèniques a Girona al voltant de l’any 1900 és rica i molt variada. A teatres, cinemes, sales i cafès, les empreses i societats recreatives programen tot tipus d’esdeveniments.

La col·lecció Arts escèniques, està situada entre els anys 1855-1937 i conté informació de més de tres-centes dones que van actuar a la ciutat de Girona, i un corpus documental que recull articles de premsa, cartells, fotografies, partitures i registres sonors de les artistes. Per completar la col·lecció s’ha creat un apartat específic de bibliografia. Aquesta col·lecció anirà completant-se i creixent al llarg dels mesos.

Dones i arts escèniques a la ciutat de Girona al voltant del 1900
UdGBiblioteca