Taula rodona sobre intel·ligència artificial i computació quàntica aplicades a la química

Data: 15/11/2018
Hora: 18.10-19.00
Lloc: Sala de Graus de la Facultat de Ciències

Aplegarà tres investigadors de la UdG que fan seguiment de l'actualitat respecte de la intel·ligència artificial i de la computació quàntica, sempre aplicades a la química. Cadascú aportarà un vessant diferent durant 10 minuts. Els 20 minuts finals es destinaran a debatre amb els assistents.

Trends in Teaching: seminar series (enrolment open)

Data: 17/11/2018
Hora: 10.00-13.30
Lloc: Parc Científic i Tecnològic de la UdG (Sala B, edifici Giroemprèn)
Preu: 20 €

Dear teachers,

Our successful ‘Trends in Teaching’ seminar programme is back with its third year, offering you a new chance to participate in workshops for teachers by experts in education. As the academic year is just getting started, we hope that motivation is not in short supply, but we all know that, as the year progresses, enthusiasm can wane! To help you with that, Pere Cortiella and Juliet McArdle will be looking at motivation from different angles providing you with activities and ideas for both students and teachers.

More information

Congrés Internacional en Humanitats i Educació Superior

Data: del 19/11/2018 al 20/11/2018
Lloc: Cosmocaixa - Barcelona

S'organitza des de la Global University Network for innovation(GUNi).

L'edició d'aquest congrés es centrarà en el rol de les Humanitats i la interrelació entre Humanitats, Ciència i Tecnologia al segle XXI, amb un especial focus en l'Educació Superior, i comptarà amb la participació de les universitats públiques catalanes. L'objectiu principal de la trobada és obrir el debat sobre el rol de les Humanitats en l'àmbit social, acadèmic i científic i en reflexionar sobre la seva importància a l'hora de fomentar una societat més justa, responsable i democràtica.

V Nit de la Llengua al Món Digital - Viquimarató de l’Any Fabra

Data: 29/11/2018
Hora: 17.00-21.00
Lloc: Biblioteca Campus Barri Vell de la Universitat de Girona

L'acolliran les ciutats de Tarragona, Girona i Tortosa. L’acte és organitzat per la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura i la Fundació Amical Wikimedia. Enguany es dedica a la figura de Pompeu Fabra, atès que se celebra l’Any Fabra.

La inscripció a l’esdeveniment està oberta als interessats a través de la Viquipèdia, la qual conté tota la informació de l’activitat.

La principal seu de l’activitat és al Port de Tarragona. Les altres ciutats participants són Girona i Tortosa, que la portaran a terme respectivament a la Biblioteca del Campus Barri Vell de la Universitat de Girona i l’Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa. En aquestes localitats també hi col·laboren organismes com el Consorci per a la Normalització Lingüística, l’Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa, la Universitat de Girona o l’Institut Ramon Muntaner, entre altres.

A Girona, l’alumnat del Departament de Filologia Catalana i professorat i alumnat del Consorci de Normalització Lingüística de Girona se centraran en l’ampliació i creació d’articles sobre Pompeu Fabra, preferentment relacionats amb les comarques gironines. Alumnes i professorat del Servei de Llengües Modernes de la Universitat de Girona es focalitzaran principalment en la traducció d’articles sobre Pompeu Fabra a altres llengües.

Programa de l’activitat a la Biblioteca del Campus Barri Vell de la UdG:

- 17:00 h: benvinguda
- 17:15 h: curs d’iniciació a la Viquipèdia i a la traducció de contingut