Conferència de Mateo Valero: "La supercomputació: un motor per a la ciència i l’enginyeria"

Data: 26/10/2017
Hora: 19.30-21.00
Lloc: Aula Magna de la Casa de Cultura de Girona

El supercomputador Mare Nostrum 4, ubicat al Barcelona Supercomputing Center, és un dels més potents d'Europa i pot executar més de 13000 bilions d’operacions per segon. Està especialitzat en computació d'altes prestacions i ofereix servei a científics de tot el món. Genera coneixement i tecnologia que es transfereixen a la societat en forma de millors cotxes i avions, nous medicaments i avenços en cosmologia, astrofísica, geofísica o l'estudi del canvi climàtic. La millora en el rendiment i la velocitat d'aquests supercomputadors és un dels grans reptes del futur.

Mateo Valero és doctor enginyer en Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Madrid, professor i investigador en Arquitectura de Computadors a la Universitat Politècnica de Catalunya i director del Barcelona Supercomputing Center. Ha rebut els prestigiosos premis internacionals Eckert-Mauchly (2007), Goode (2009), Distinguished Service Award de l’ACM (2012) i Seymour Cray (2015), tots ells en reconeixement a les seves contribucions fonamentals en el camp de l'arquitectura de computadors i al seu lideratge d'iniciatives en matèria de recerca i educació en informàtica d'alt rendiment.