Lliçons Ferrater Mora a càrrec del Prof. Gilles Lipovetsky

Data: Del 06/04/2022 al 08/04/2022
Hora: 16.30 h
Lloc: Sala de Graus de la Facultat de Lletres de la UdG

Del  6 al 8 d’abril  tindran lloc les properes Lliçons Ferrater Mora que aniran a càrrec del Prof. Gilles Lipovetsky (Université de Grenoble) que impartirà un seminari que porta per títol “Vivre à l'époque de l'hypermodernité”.

Gilles Lipovetsky té un gran reconeixement internacional per haver contribuït al desenvolupament del pensament anomenat postmodern i per haver treballat els conceptes d’hipermodernitat i hiperindividualitat. En els seus últims assaigs, Lipovetsky qüestiona el concepte de postmodernitat: resulta massa ambigu i, per tant, inadequat. La realitat actual de les societats liberals és, de fet, una hipermodernitat, una “modernitat superlativa” i desenfrenada. Per a Lipovetsky, la societat de l’hiperconsum és una societat de “felicitat paradoxal” perquè, si bé la majoria de la gent es declara feliç, no hi havia hagut mai tantes depressions, tanta sensació de malviure, tantes preocupacions, tantes ansietats. La societat de l’hiperconsum multiplica el gaudi privat, però es mostra incapaç a l’hora de promoure l’alegria de viure.

Les sessions tindran lloc a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres de la UdG. L’accés serà gratuït però caldrà inscriure's prèviament per correu electrònic a l’adreça dir.cfm@udg.edu.