IV Simposi Mediterrani de Promoció de la Salut

Fecha: del 27/02/2024 al 28/02/2024
Hora: 8.30 h
Lugar: Auditori Josep Irla. Plaça Pompeu Fabra número 1. Girona

El IV Simposi Mediterrani de Promoció de la Salut se celebrarà el 27 i el 28 de febrer a l'Auditori Josep Irla de Girona, organitzat per la Càtedra de Promoció de la Salut de la Universitat de Girona, en el marc del seu 15è aniversari, amb la col·laboració de Dipsalut, organisme autònom de salut pública de la Diputació de Girona.

Sota el lema “Reptes per a una societat sostenible, equitativa i del benestar”, el Simposi té com a objectiu principal identificar els reptes en Promoció de la Salut en relació amb els eixos de la Carta de Ginebra, impulsada per l'Organització Mundial de la Salut al desembre de 2021, i que responen a la salut planetària, la transformació digital en l'àmbit de la salut i les polítiques públiques saludables. El Simposi es planteja també com un punt de trobada entre professionals de l'àmbit de la promoció de la salut per a intercanviar bones pràctiques i crear sinergies.

El programa del Simposi s'estructurarà a partir de tres taules rodones temàtiques, centrades en la salut planetària, transformació digital i polítiques públiques, a partir de les quals s'establirà el marc conceptual de cadascun dels temes i es compartiran experiències. En relació amb l'intercanvi de bones pràctiques s'han planificat espais de presentació de comunicacions científiques. Finalment, per a definir els reptes que tenim actualment en l'àmbit de la promoció de la salut tindrà lloc un espai de diàleg entre experts i els i les assistents.

Cómo acompañar a niños, niñas y jóvenes en su itinerario formativo (sin estereotipos de género)

Fecha: 05/03/2024
Hora: 17.30 h
Lugar: Servei Municipal d'Ocupació

Taller de dos horas de duración dirigido a madres, padres y personas tutoras y orientadores para tratar diferentes aspectos claves para el acompañamiento en el itinerario formativo de las chicas y de los chicos: el papel de las figuras de referencia, la comunicación y el refuerzo positivo/negativo hacia ellos y ellos, librarse de las etiquetas y creencias limitantes y la brecha ocupacional de género.

Inscripciones gratuitas aquí

Organiza: Servei Municipal d’Ocupació (Ajuntament de Girona)

Jornada del Deporte Femenino

Fecha: 10/03/2024
Hora: 9.30 h
Lugar: Plaça Salvador Espriu (Girona)

Cap butaca buida | El Sant Jordi del teatre!

Fecha: 16/03/2024

Cap Butaca Buida neix amb un objectiu tan ambiciós com possible: convertir Catalunya en la capital mundial de les arts escèniques. I es vol fer comptant amb el bo i millor que té aquest país: la seva gent, la societat civil que es mou cada vegada que té al davant una fita històrica.

El repte proposat és el següent: omplir totes les butaques dels teatres de Catalunya el proper dissabte 16 de març de 2024. Que no quedi cap butaca buida. Un esdeveniment sense precedents per fer d’aquesta data la primera gran Diada del Teatre a Catalunya, un Sant Jordi de les arts escèniques que volem que es converteixi en una celebració anual.

Cap Butaca Buida és una iniciativa impulsada per Adetca, Time Out, la Corporació Catalana de MItjans Audiovisuals (CCMA) amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona. No obstant això, el seu èxit depèn de cadascun de nosaltres. Tria la teva butaca i comparteix el repte amb tota la teva gent: el proper 16 de març, tu ets el protagonista de la major representació teatral que s’ha fet mai a Catalunya.

+INFO: https://www.capbutacabuida.cat/

X Conferència Living Knowledge

Fecha: del 25/06/2024 al 28/06/2024
Hora: 9 h
Lugar: Facultat de Lletres

La Conferència Living Knowledge celebra la seva desena edició sota el tema "Construir i mantenir el compromís de la propera generació" a la Universitat de Girona i té per objectiu reunir professionals i investigadors que donen suport, faciliten o desenvolupen recerques col·laboratives per la comunitat. Conceptes com ciència ciutadana, "science shops", recerca i innovació responsable, recerca compromesa, recerca basada en reptes i problemes, aprenentatge i servei, aprenentatge basat en problemes... cada dia son més presents, en aquesta conferència professionals i acadèmics d'arreu d'Europa, i del món, presentaran i compartiran les seves experiències, iniciatives i reflexions.

Dia 25 de juny Tallers pre-conferència
Dia 26 de juny Plenària de benvinguda i sessions paral·leles
Dia 27 de juny Plenària sobre polítiques de ciència ciutadana i ciència i compromís comunitari i sessions paral·leles
Dia 28 de juny Sessions paral·leles i plenària de tancament