Exposición: Mujeres Economistas

Fecha: del 02/02/2022 al 26/02/2022
Hora: 9 h
Lugar: Vestíbul de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials

Del 2 al 25 de febrer de 2022, la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UdG, acollirà l'exposició “Dones Economistes” promoguda per la Societat Catalana d’Economia de l’Institut d’Estudis Catalans juntament amb el Col·legi d’Economistes de Catalunya.

L'exposició consta de 23 panells (1 de presentació, 10 d’economistes estrangeres i 12 d’economistes catalanes) on es poden conèixer les històries de dones que amb el seu talent han fet grans aportacions i contribucions a la ciència econòmica.

La inauguració tindrà lloc el 2 de febrer, a les 12h,  amb l'assistència del Sr. Eduard Arruga, president de la Societat Catalana d’Economia; un representant del Col·legi d’Economistes de Catalunya; la Sra. Dolors Berga, professora d’Economia i impulsora de l’exposició a la Facultat i la Sra. Anna Garriga, degana.

Mesa redonda: "Juegos Florales y certámenes literarios: relevancia cultural e impacte en el territorio"

Fecha: 02/02/2022
Lugar: Biblioteca Fages de Climent de Figueres

El 2 de febrer tindrà lloc, a la Biblioteca Fages de Climent de Figueres, la Taula Rodona "Jocs Florals i certàmens literaris: rellevància cultural i impacte en el territori"

Els Jocs Florals van esdevenir un fenomen literari de primer ordre durant la segona meitat del segle XIX i començament del XX. El model d’aquest certamen literari en llengua catalana que s’havia reinstaurat a Barcelona l’any 1859 es va replicar arreu de Catalunya. L’expansió territorial del certamen va provocar una revitalització de la literatura catalana i, alhora, un conjunt de moviments culturals que es poden resseguir a través de la premsa de l’època i de les activitats organitzades per entitats culturals. Aquesta taula rodona tractarà sobre les connexions que es poden establir entre els diversos agents culturals implicats en la divulgació dels Jocs Florals.

Amb la participació de:

• Margarida Casacuberta
  • Narcís Figueras Capdevila
  • Anna M. Velaz Sicart

V Ciclo de Charlas de Arqueología de la Cátedra

Fecha: del 16/02/2022 al 18/05/2022
Lugar: Centre cultural Ca l'Anita de Roses (Pça. Sant Pere,1)

Entre els mesos de febrer i maig es durà a terme la primera part del V cicle de Xerrades d'Arqueologia de la Càtedra amb la presentació de quatre xerrades.

16 febrer

“L'arqueologia de les muralles urbanes medievals. Els exemples selvatans i novetats d'altres comarques.” Joan Llinàs (ATRI, Cultura I Patrimoni SLU)

16 març

"Besalú, del castrum carolingi a la vila baixmedieval" Joan Frigola (arqueòleg).

20 abril

“Un cenobi arran de mar: arqueologia del monestir de Sant Feliu de Guíxols.” Jordi Vivó Llorca (arqueòleg).

18 maig

“La Ciutadella de Roses com espai militar. Les defenses." Lluís Palahí (Càtedra Roses d’Arqueologia i Patrimoni Arqueològic).

Presentació de la Guia del Patrimoni Cultural de Roses nº 4.

Totes les xerrades es realitzaran a les 19h. al centre cultural Ca l'Anita de Roses (Pça. Sant Pere,1)